Evenimente în cadrul proiectului
Ştiri
| Finalizarea proiectului Informaţie de presă Vineri, 30 aprilie 2010, Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri – FNTM a organizat o conferinţă de presă pentru a marca oficial finalizarea proiectului strategic „Rural-Manager” şi pentru a disemina rezultatele obţinute până în acest moment. Rural-Manager este implementat de FNTM (www.fntm.ro), în calitate de lider al consorţiului, în parteneriat cu organizaţiile Centrul de Training şi Dezvoltare al Asociaţiilor Angajatorilor din Bavaria - bfz gGmbh (www.bfz.de), S.C. Siveco România SA (www.siveco.ro) şi Asociaţia Euro < 26 (www.euro26.ro). Rural-Manager a fost selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane - POSDRU, care e cofinanţat din Fondul Social European. Proiectul are o valoare de circa 8.85 milioane lei şi are Contractul de finanţare POSDRU/13/5.2/S/8. Obiectivul general al proiectului Rural-Manager este dezvoltarea cunoştinţelor, abilităţilor şi comportamentului antreprenorial şi managerial modern pentru actuali sau viitori întreprinzători din mediul rural, în care, prin dezvoltarea propriilor afaceri, pot genera dezvoltare locală şi oportunităţi de ocupare în regiunile de dezvoltare Nord-Est, Centru şi Sud-Est. Grupul ţintă al proiectului a fost compus din întreprinzatori sau viitori întreprinzatori din mediul rural, din cele 18 judeţe ale regiunilor de dezvoltare NE, Centru şi SE, cu vârsta peste 18 ani, absolvenţi minim de liceu sau şcoală profesională. Rural-Manager a fost implementat pe o perioada de 16 luni, fiind un proiect inovativ, de pregătire non-formală pentru actuali şi viitori întreprinzători din mediul rural. Toate activităţile proiectului s-au derulat conform calendarului de implementare, iar obiectivele asumate au fost depăşite. De utilitatea acestui proiect au beneficiat 1576 persoane, actuali şi viitori întreprinzatori din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Centru şi Sud-Est, obiectivul asumat fiind doar de 900 beneficiari. Statistica celor 1576 benefiari direcţi ai proiectului este structurată astfel: 562 sunt femei, 1206 sunt rezidenţi în mediul rural, 376 persoane ocupate în agricultură de subzistenţă, 779 întreprinzători/manageri, 16 persoane aparţinând grupurilor vulnerabile, dintre care 13 rromi şi 3 persoane cu dizabilităţi, 75 şomeri şi 173 persoane fizice autorizate. In cadrul Rural-Manager au fost organizate 18 conferinţe locale, în fiecare judeţ din regiunile vizate, în lunile martie-aprilie 2009, în vederea promovării culturii manageriale şi motivării întreprinzătorilor pentru începerea unui proces de educaţie antreprenorială, în vederea imbunatăţirii performanţei, creşterii accesului la finanţare, însuşirii de bune practici şi idei de succes naţionale şi internaţionale, la care au participat 1413 actuali şi viitori intreprinzatori. Totodata, a fost realizată o cercetare cantitativă şi calitativă asupra nevoilor de formare şi consultanţă ale întreprinzătorilor şi a celor care doresc să iniţieze o afacere, în mediul rural din regiunile NE, Centru şi SE, la care au participat 942 de persoane. In urma acestei cercetari au fost realizate 942 chestionare aplicate, 30 de interviuri, 3 focus-group-uri şi 3 brainstorming-uri. Rezultatele cercetării cantitative şi calitative au fost prezentate în broşura Antreprenoriat Rural, disponibilă pe site şi tipărită în 1000 exemplare. In cadrul proiectului s-a oferit consultanţă personalizată unui numar de peste 395 persoane, prin intermediul a 18 consultanţi organizaţi în 9 birouri regionale. In urma oferirii de asistenţă personalizată, obiectivele proiectului au fost depăşite, reuşindu-se obţinerea unor rezultate practice concrete în pregătirea şi depunerea de cereri de finanţare în vederea accesării de către beneficiari a fondurilor nerambursabile. De exemplu, dintre proiectele depuse de beneficiari au fost deja contractate 9 proiecte pe următoarele domenii de finanţare: POSDRU – FSE, PNDR – FEADR, POR - FEDR, „Programul National multinanual pe perioada 2002-2012 pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului” si Programul de împădurire a terenului agricol degradat, Administraţia Fondului pentru Mediu. 17 cereri de finanţare se află încă în evaluare pe măsurile 112, 121, 141, 312, 313 si 431 din cadrul PNDR – FEADR. Totodata au existat şi actuali şi viitori întreprinzători care au beneficiat de asistenţă personalizată în obţinere de finanţare pentru investiţii, conceperea unui plan de afaceri, dezvoltarea afacerilor, marketing, prin proiect cumulandu-se peste 980 de fişe de consultanţă. In cadrul proiectului, au fost furnizate servicii de instruire, consiliere şi sprijin pentru manageri, mici sau viitori întreprinzători (selectaţi în urma conferinţelor), prin intermediul unui portal inovativ - instrument integrat, ce a conţinut: o platforma de e-Learning, consultanţă şi networking, o platformă e-business de promovare a produselor şi serviciilor beneficiarilor şi un site al proiectului ce s-a constituit într-un centru de resurse în continuă dezvoltare, la dispoziţia participanţilor şi primarilor din mediul rural www.ruralmanager.ro, cu peste 73.000 de pagini vizualizate. O consecinţă a dezvoltării acestui instrument a fost crearea unei reţele de cooperare între beneficiarii proiectului, pentru facilitarea transferului de bune practici şi iniţierea de parteneriate între aceştia. În perioada august 2009 - martie 2010, au beneficiat de educaţie managerială 401 cursanţi ai „Programului de instruire managerială şi consultanţă Rural-Manager”. Cursanţii au participat la sesiuni de instruire tradiţională faţă în faţă şi la instruire pe platforma AeL. Disciplinele studiate în cadrul programului pe platforma AeL sunt: Management strategic, Management financiar, Management de proiect, Plan de afacere, Iniţiere IT pentru afaceri. Disciplinele au fost structurate în cadrul a 11 Pachete de instruire, cuprinzând 627 de momente de învăţare şi 15 teste online. Cursanţii au schimbat aproximativ 2000 de mesaje pe platformă, fiecare cursant petrecând in medie 204,6 ore pe platformă. În vederea absolvirii, 374 de cursanţi au promovat 15 teste aferente celor 5 discipline şi 369 au realizat un proiect aplicativ pentru rezolvarea unei probleme întâmpinate în iniţierea sau dezvoltarea afacerii proprii. Pentru a marca finalizarea proiectului si premierea absolvenţilor s-au realizat 3 conferinţe de diseminare a rezultatelor proiectului în rândul a peste 300 de beneficiari si membri ai echipei de proiect. Considerăm că Rural-Manager este un proiect de succes, prin implementarea căruia s-au depăşit ţintele asumate. In urma acestui proiect, FNTM va ramane cu o reţea de consultanţi care vor atrage noi clienţi pentru acest model alternativ de formare şi consultanţă. Avem cadrul creat, cursurile proiectate, o baza de date însemnată, un portal de afaceri şi o reţea de networking sudată. Proiectul este conceput să se îmbunataţească şi să se dezvolte după finalizarea finanţării. Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri – FNTM Str. Dumbrava Roşie nr. 2, Sector 2, Bucureşti Tel: (004) 021 318 38 73 Fax: (004) 0318 145 925 E-mail: info@fntm.ro Web: www.fntm.ro Descrierea proiectului "Rural Manager" Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri - FNTM, in calitate de partener principal, a lansat, in ianuarie 2009, proiectul strategic “Rural-Manager”. Rural-Manager a fost selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane - POSDRU, care e cofinanţat din Fondul Social European. Proiectul are o valoare de circa 8.85 milioane lei şi are contractul de finanţare POSDRU/13/5.2/S/8. Obiectivul general al proiectului Rural-Manager este dezvoltarea cunostintelor, abilitatilor si comportamentului antreprenorial şi managerial modern pentru mici sau viitori întreprinzători, din mediul rural, în special tineri, care, prin dezvoltarea propriilor afaceri, pot genera dezvoltare locală şi oportunităţi de ocupare in regiunile Nord-Est, Centru si Sud-Est. Grupul ţintă al proiectului este compus din întreprinzatori sau viitori întreprinzatori din mediul rural, în special tineri, care pot genera dezvoltare locală şi oportunităţi de ocupare prin dezvoltarea propriilor afaceri din regiunile NE, Centru şi SE, cu vârsta peste 18 ani, absolvenţi minim de liceu sau şcoală profesională. Regiuni vizate: Durata de implementare a proiectului este de 16 luni (ianuarie 2009 - aprilie 2010). Rural-Manager este un proiect inovativ, de pregatire non-formala pentru mici sau viitori întreprinzători, din mediul rural, care vor deveni un motor si un exemplu de dezvoltare pentru regiunile vizate. Dorim ca aceştia să devină un motor şi un exemplu de dezvoltare pentru regiunile vizate. Prin proiect, nevoile de educaţie şi asistenţă personalizată ale micilor sau viitorilor întreprinzători, vor fi cercetate profesionist, iar programul va fi adaptat continuu pe necesităţi punctuale specifice. Ulterior cercetării, grupul ţintă de mici şi viitori întreprinzători va trece printr-un proces amplu de instruire modernă şi consultanţă în dezvoltarea afacerii. Obiectivul general al proiectului Rural-Manager va fi atins prin obiective si actiuni specifice precum: 1. Dezvoltarea culturii manageriale şi motivarea pentru începerea unui proces de educaţie antreprenorială a 900 de manageri, mici sau viitori întreprinzători din mediul rural în vederea imbunatăţirii performanţei acestora şi creşterii accesului la finanţare, prin iniţierea în cultura managerială, promovarea spiritului antreprenorial şi transmiterea de bune practici şi idei de succes naţionale şi internaţionale, în cadrul a 18 conferinţe organizate în fiecare judeţ din regiunile vizate, in lunile martie-aprilie 2009. La conferinte vor participa si aproximativ 100 de reprezentanti ai administratiei publice locale si a altor organizatii relevante pentru obiectivul proiectului. 2. Acordarea de educaţie şi consiliere managerială personalizată unui număr minim de 300 de întreprinzatorii (incluzand cei 200 inscrisi pe platforma de e-Learning), în vederea inceperii unei afaceri sau dezvoltării afacerii existente, creşterii competitivităţii lor pe piaţă şi creşterii economiei locale. Acestea vor fi realizate prin intermediul a 9 birouri de consultanţă iniţială, de tip Help-Desk (cate un birou la 2 judete), cu sprijinul unor experţi locali, naţionali şi internaţionali, începând din martie 2009. 3. Realizarea unei cercetari cantitative şi calitative asupra nevoilor de formare şi consultanţă ale întreprinzătorilor şi a celor care doresc să starteze o afacere, in mediul rural din regiunile NE, Centru şi SE, in lunile martie-mai 2009. 4. Furnizarea de servicii de instruire non-formala, consiliere si sprijin pentru 200 de manageri, mici sau viitori întreprinzători (selectati in urma conferintelor), printr-un portal inovativ - instrument integrat, ce va contine: o platforma de e-Learning, consultanta si networking, operabilă din luna august 2009, o platforma e-business, care va promova produsele si serviciile beneficiarilor si un site al proiectului ce se constituie in centru de resurse la dispozitia participantilor si primarilor din mediul rural. O consecinţă a dezvoltării acestui instrument integrat este crearea unei reţele de cooperare între cei 200 de beneficiari prin proiect pentru facilitarea transferului de bune practici şi iniţierea de parteneriate între aceştia. Prin relaţionarea dintre intreprinzatorii participanţi la sesiunile de instruire non-formala, traditionala cat şi on-line, se va realiza transferul de cunoştinţe, bune practici şi poveşti de succes între întreprinderile din regiunile vizate. Portalul integrat - Platforma de e-Learning, consultanta si networking, platforma e-Business şi site-ul, vor facilita cooperarea dintre beneficiarii din toate regiunile şi crearea unei reţele interregionale. Accesul la metode moderne, inovative, sunt asigurate de experti, consultanţi locali, profesori, asistenţi şi de catre întreaga echipă de proiect, folosindu-se o comunicare specifică adaptată grupului ţintă pentru a fi uşor înţeleasă şi împărtăşită. Fiecare beneficiar se va bucura de o atenţie specială şi va avea calea de rezolvare sau îşi va rezolva o problemă în iniţierea sau dezvoltarea unei afaceri. În urma acestui program cei 200 de intreprinzatori si viitori intreprinzatori, din grupul tinata restrans, vor şti să utilizeze TIC, internetul şi vor beneficia consultanta, asistenta personalizata şi işi vor putea promova produsele pe platforma e-business.
Pentru alte detalii va rugam sa ne contactati: Manager de Proiect: Marius Bostan |